fbpx

OBJAVLJEN ZAKON O UNUTRAŠNJOJ TRGOVINI

U ”Službenim novinama FBiH” broj 87/24 od 06.11.2024. godine, objavljen je Zakon o unutrašnjoj trgovini FBiH.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u ”Službenim novinama FBiH”, odnosno od 14.11.2024. godine.

Novi Zakon o unutrašnjoj trgovini budući da obuhvata veliki broj poslovnih subjekata i poslovnih aktera na tržištu FBiH, popraćen je velikim interesom svih onih na koje se taj Zakon na bilo koji način odnosi: trgovaca (i na malo i na veliko), proizvođača (jer se pravila trgovine odnose i na njih), radnika u trgovini, kupaca (kako građana-krajnjih potrošača, tako i onih koji vrše nabavke za potrebe obavljanja svoje djelatnosti), a posebno se onih koji se bave online prodajom.

Novi Zakon o unutrašnjoj trgovini ima 135 članova za razliku od prethodno važećeg koji je imao svega 70 članova, mnogo detaljnije opisuje samu djelatnost sa svim specifičnim uvjetima koji su zbog globalne promjene u načinu poslovanja uticale na tokove poslovanja trgovinskih i proizvođačkih djelatnika.
Zakon stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u Službenim novinama FBiH, odnosno od 14.11.2024. godine, dok do donošenja podzakonskih akata, trgovici će primjenjivati propise koji su doneseni na osnovu Zakona o unutrašnjoj trgovini iz 2010.godine.

NOVE PROPISI KOJI SU DONESENI OVIM ZAKONOM

  • raspored radnog vremena,
  • način formiranja cijena,
  • naplate u gotovini,
  • definisanja velikog broja različitih veleprodajnih i maloprodajnih objekata
  • e-trgovine

RADNO VRIJEME

  • zabrana rada nedjeljom i praznicima
  • (ne)dozvoljeni poslovi nedjeljom i praznicima
  • početak primjene zabrane rada nedjeljom
  • primjena zabrane rada nedjeljom kod trgovačkih centara
  • raspored dnevnog i sedmičnog radnog vremena
  • opći izuzeci od zabrane rada nedjeljom
  • posebni izuzeci po osnovu zahtjeva općina i gradova

NOVA PRAVILA FORMIRANJA CIJENA I POPUSTA

  • nova pravila formiranja i isticanja cijena
  • nova pravila kod kartične naplate (jednokratna vs naplata na rate)
  • prodaja registrovanim subjektima: pravila fakturisanja i naplate
  • kad i od koga se može naplaćivati u gotovini
  • kad je dozvoljena žiralna naplata u maloprodaji
  • regulisanje politike popusta i rabata u internim aktima
  • pravila popusta u maloprodaji
  • nova pravila prodajnih podsticaja (sniženja, prodaja uz posebne pogodnosti, nagradne igre, programi lojalnosti…)

NOVI I IZMIJENJENI USLOVI ZA OBAVLJANJE TRGOVINE

  • novi uslovi za obavljanje trgovačke djelatnosti
  • nova pravila za maloprodaju/veleprodaju/trgovačke usluge
  • usklađivanje rješenja/odobrenja za rad sa novim Zakonom
  • uslovi i pravila obavljanja vele i maloprodaje na istoj lokaciji
  • obavljanje ugostiteljstkih i dr. djelatnosti uz trgovinu
  • uslovi za obavljanje trgovine uz neke druge djelatnosti
  • pravila prodaje iz skladišta
  • nova pravila i obaveze za benzinske pumpe
  • prodaja putem automata i pokretnih prodavnica
  • isticanje “vrste trgovinskog objekta”

PRODAJA NA DALJINU I INTERNET PRODAJA

  • novi uslovi za prodaju na daljinu
  • uslovi i pravila internet prodaje
  • pravila isticanja cijena kod prodaje putem interneta
  • pravila prodaje putem online platformi
  • pravila dropshippinga
  • radno vrijeme kod prodaje na daljinu

OSTALE NOVINE I OBAVEZE TRGOVACA I PROIZVOĐAČA

  • dostavljanje dodatnih izvještaja Ministarstvu
  • normiranje nepoštenih trgovačkih praksi
  • normiranje nelojalne konkurencije
  • nedozvoljene špekulacije
  • obaveze trgovaca u dijelu zaštite potrošača
  • posebna pravila kod prodaje alkohola i duhanskih proizvoda
  • prestanak trgovačke djelatnosti po sili zakona
  • zatvaranje djelatnosti zbog neplaćanja poreza
  • veće kazne za prekršaje po novom Zakonu
  • dinamika usklađivanja poslovanja sa novim Zakonom